Slik reklamerer Torrevieja for sine turistattraksjoner

Midt i byen står nå en stor reklameposter, eller lite hus, som viser byens attraksjoner. Den skal vise turister hva Torrevieja har å by på.

Spaniaavisen

Publisert 23. juli 2010 11:43

TORREVIEJA

Reklamehuset står sentralt plassert på Plaza Waldo Calero. Dens fire vegger viser blant annet naturhistorisk museum, den nye flotte idrettsparken, aromaparken og byens nyrenoverte gater. Du finner lignende reklamehus også andre steder i byen.

Disse anleggene mener Torrevieja bystyre er viktig å markedsføre for alle turistene som hvert år besøker byen – og da spesielt om sommeren.

For det er mange som legger ferien sin til Saltbyen. Antall turister som har besøkt turistkontorene første halvdel av juli er 4602 personer. Av disse var 51 prosent fra Spania og 49 fra utlandet.

Folk fra Madrid utgjør mesteparten av de spanske turistene, mens Storbritannia og Skandinavia er desidert mest representert av utlendingene.