Tusener berørt av e-posttrøbbel hos Telefonica

Uten tilgang til sin telefonica.net adresse.

Spaniaavisen

Publisert 11. mars 2009 08:35

MADRID

Problemet med e-postene startet antakelig rundt kl 12 mandag, etter at brukerne mottok en antispam melding fra Telefonica. Tusenvis av mennesker med telefonica.net-kontoer har vært uten tilgang til e-posten sin etter en feil med POP3-serveren.

Telefonica selv sier at det bare har vært et “tilfelle” og at de jobber med å løse problemet. Ett døgn etter at feilen ble oppdaget fantes det ingen informasjon på Telefonicas nettside. Ei heller hvordan de kan hjelpe kundene sine.

Les også: Dansk enke til kamp mot telegiganten

Internett-fora oversvømmes av spørsmål fra brukere som ikke kan motta e-posten sin. Webmail gjennom telefonicaonline.com er fortsatt tilgjengelig, selv om det går veldig tregt. Antakelig på grunn av den store trafikken.

# Har du datatrøbbel? Her finner du noen som kan hjelpe deg.

Det kan se ut som om problemet startet etter at en e-post, tilsynelatende fra Telefonica, ble sendt med informasjon om et nytt anti-spam filter. Noen brukere har meldt fra at når de sletter denne mailen fra webmailen, oppheves blokkeringen midlertidig. Problemet med serveren gjelder fortsatt.