Siste
Reise

Turoperatør får kraftig kritikk

Endret på sydenturer uten å varsle reisende - umulig å få kontakt.


OSLO/COSTA BLANCA

Turoperatøren TUI får gjennomgå av misfornøyde kunder på sin Facebook-side.

Svært mange kunder har booket tur til Spania og opplevd uønskede endringer i bestillingene si. Og når man kontakter selskapet er det umulig å få svar.

Enkelte kunder har ringt 70-80 ganger, men får ikke kontakt. Og ingen ringer tilbake.

– Det er en berettiget frustrasjon. Vi vet dette ikke er bra nok og legger oss flate. Nå øker vi kapasiteten for å komme på det nivået vi skal være på, sier kommunikasjonsrådgiver i TUI Norge, Nora Aspengren, til VG.

Hun forteller at de har nedjustert bemanningen under pandemien, men at de er i gang med å rekruttere flere ansatte for å dekke behovet.

På sin Facebook-side har TUI beklaget situasjonen etter å ha blitt pepret med kommentarer.

- Unnskyld! Som mange av dere skriver her på Facebook – så er det veldig vanskelig å komme igjennom på telefon og chat hos oss nå. Vi er pinlig klar over problemet, og vi jobber intenst med å besvare alle henvendelser så raskt som mulig. Vi vet at dette ikke er bra nok, og slik skal det ikke være. Vi forstår frustrasjonen, og den er berettiget. 

Debatt
Spaniaavisen oppfordrer leserne til saklig debatt!
Tenk over hva man skriver og vis hensyn. Kommentarfeltet overvåkes av våre moderatorer. Grove overtredelser av normal debattskikk kan straffes med utestengelse.