OSLO/COSTA BLANCA
Turoperatøren TUI får gjennomgå av misfornøyde kunder på sin Facebook-side.
Svært mange kunder har booket tur til Spania og opplevd uønskede endringer i bestillingene si. Og når man kontakter selskapet er det umulig å få svar.
Enkelte kunder har ringt 70-80 ganger, men får ikke kontakt. Og ingen ringer tilbake.
– Det er en berettiget frustrasjon. Vi vet dette ikke er bra nok og legger oss flate. Nå øker vi kapasiteten for å komme på det nivået vi skal være på, sier kommunikasjonsrådgiver i TUI Norge, Nora Aspengren, til
VG.
Hun forteller at de har nedjustert bemanningen under pandemien, men at de er i gang med å rekruttere flere ansatte for å dekke behovet.
På sin Facebook-side har TUI beklaget situasjonen etter å ha blitt pepret med kommentarer.
- Unnskyld! Som mange av dere skriver her på Facebook – så er det veldig vanskelig å komme igjennom på telefon og chat hos oss nå. Vi er pinlig klar over problemet, og vi jobber intenst med å besvare alle henvendelser så raskt som mulig. Vi vet at dette ikke er bra nok, og slik skal det ikke være. Vi forstår frustrasjonen, og den er berettiget.