Slår et slag for kortreiste produkter

Lanserer egen kampanje.

Terje Aspdahl

Publisert 29. november 2020 08:58

ALFAZ DEL PI

Alfaz del Pi (Alicante) lanserer en kampanje for å få forbrukerne til å benytte seg av de lokale produktene i området.

Når julehandelen setter inn for fullt vil kommunen påvirke forbrukerne til å støtte nærmiljøet ved å benytte seg av de lokale tilbudene.

I den anledning holdt ordfører Vicente Arques pressekonferanse hvor han hadde med seg leder for prosjektet, Carlos Masón, og byråd Marte García. De presenterte et utvalg av kvalitetsprodukter, merket med Serra Gelada-seglet fra området. Det var vin fra Enrique Mendoza sin vingård, olivenolje fra Faro de Albir, det lokale ølet Serra Gelada Paraje og kaffe fra Café D’Origen Serra Gelada. 

I en periode med sosial, helsemessig og økonomisk krise skal  kampanjen prøve å medvirke til økonomisk vekst for de lokale tilbyderne. Kampanjen skal henvende seg til publikum gjennom sosiale plattformer og aktiviteter.

Nå oppfordrer kommunen alle til å kjøpe lokalt og å benytte de lokale butikkene når de skal kjøpe inn til julefeiringen.

– Støtt opp om initiativet. Det gjør oss sterkere og større, sier Arques.