Reise

Skal vise frem mindre kjente Spania-destinasjoner

Viser frem helt nye sider av landet.


MADRID

Den nye «Legends of Spain»-kampanjen vil la National Geographics seere og lesere oppdage helt nye perspektiver ved Asturias, Baskerland og mindre kjente destinasjoner som Cuenca, Toledo og La Mancha i det sentrale Spania. Kampanjen er en del av Turespañas nye strategi, hvor de skal samarbeide med verdens ledende utgivere og underholdningsleverandører.

Spanias turistinstitutt – bedre kjent som TURESPAÑA – lanserer nå en ny medie- og innholdskampanje under navnet «Legends of Spain», som skal vises på National Geographics ulike plattformer. Den nye kampanjen inneholder spesielt og visuelt vakkert innhold produsert for Turespaña av National Geographic CreativeWorks.

Kampanjen ble opprettet med sikte på å introdusere lesere og seere til helt nye sider av Asturias, Baskerland og det sentrale Spania. Gjennom mytene, sagnene fra regionene og den viktige tradisjonen med folkeminner i Spania, er målet å inspirere til reise og vise andre sider av hva Spania har å by på, går det frem av en pressemelding.

«Legends of Spain» skildrer sjømannslegendene om Baskerlandets sirener, myten om den gigantiske bevingede slangen i Asturias («Cuélebre») og historiene om «kjempenes land» i Castilla-La Mancha, som inspirerte Cervantes' legendariske roman, Don Quijote.

Kampanjen er en del av Turespañas såkalte strategi for å markedsføre landet, hvor de jobber med partnerskap med verdens største og viktigste utgivere og produsenter. Målet er å lage det mest inspirerende innholdet med de aller beste fortellerne for et globalt publikum. Det skal dermed skape best mulig bevissthet om Spanias velkjente og skjulte perler.

Kampanjen, som vil bestå av tre artikler, tre videoer og en bildeserie, er rettet mot de europeiske hovedmarkedene og Nord-Amerika. Den kan sees i det verdensomspennende magasinet National Geographic og på deres hjemmeside. I tillegg skal innholdet støttes av National Geographics sosiale medier, som har mer enn 230 millioner følgere på Instagram. Kampanjen vil også vises på både Turespañas og partnernes sosiale medier.

 

Debatt
Spaniaavisen oppfordrer leserne til saklig debatt!
Tenk over hva man skriver og vis hensyn. Kommentarfeltet overvåkes av våre moderatorer. Grove overtredelser av normal debattskikk kan straffes med utestengelse.