Skal ha 200.000 mobilkunder innen 2013

"Norsk" selskap med spansk suksess.

Spaniaavisen

Publisert 25. november 2010 07:24

COSTA BLANCA

MÁSmovil har allerede skaffet seg over hundre tusen kunder i Spania siden oppstarten. Nå satser selskapet på å utfordre de store telegigantene, og doble kundemassen i løpet av 2012.

– Spania det desidert dyreste landet i Vest-Europa på mobiltelefoni og mobilt bredbånd, og de har en voldsom dyr kostnadsstruktur.
Derfor er det ikke mulig for de store operatørene å bli like billige som oss. De store selskapene er som regel er dobbelt så dyre som MÁSmovil. Når de i tillegg har en kundetilfredshet som er veldig lav, mot at 76 prosent av våre kunder er fornøyde, sier det seg selv at MÁSmovil og de andre gode lowcost mobiloperatørene vil fortsette å vokse med tiden. Jeg regner med at alle lowcost mobiloperatører i Spania samlet vil oppnå en markedsandel på 15 prosent innen to år. I dag er den på kun 7-8 prosent, sier grunnlegger og markedssjef, Christian Nyborg til Vikingposten.

Les også: Norsk selskap inn i mobilkrigen i Spania

Han forteller videre at det har tatt tid å etablere MASmovil i Spania. Dette begrunner han med at spanjolene generelt sett er konservative, og er skeptisk til nye mobiltelefonoperatører og nye konsepter.

Eierne av MASmovil er Northzone Ventures og Schibsted ASA. Og selskapet satser hardt mot det spanske markedet. Spesielt aldersgruppen 30 til 45 år.

Men de henvender seg også til nordmenn på Costa Blanca og i resten av Spania.
– Vi har gjort det ganske bra på Costa Blanca blant nordmenn. Mye takket være Aicom, vår norske distributør som har gjort en kjempejobb. Siden oktober har vi har vi hatt engelskspråklig hjelp for våre kunder. Kundene kan også til tider få hjelp av våre svenske kundeagenter, som ofte er tilgjengelig på dagtid, forteller Nyborg.

Les også: Politiet aksjonerer mot mobiltelefonsyndere

Nå har selskapet mål om å fordoble sin kundemasse innen de neste 18 månedene. Det vil si at de litt ut i 2012 skal ha 200.000 kunder i Spania.
– Vi merker nå at vi er i ferd med å oppnå tilstrekkelig kundemasse og merkekjennskap i markedet. Det er helt klart at vi endelig har oppnådd tillit blant brukerne, fordi de er vår beste ”markedskanal” og anbefaler MASmovil til sine venner og bekjente. Dette gjør at vi kan vokse uten å bruke masse penger på markedsføring, sier Nyborg.