SAS presser prisene til Norwegian

Konkurransen om lavpriskundene gjør at Norwegian nå kutter prisen på kampanjebillettene med 20 prosent.

Spaniaavisen

Publisert 9. januar 2010 13:53

COSTA BLANCA

I forbindelse med sin årlige nyttårskampanje har flyselskapet lagt ut 100.000 flybilletter til 199 kroner. Ifjor var prisen 249 kroner, skriver Dagens Næringsliv.

Flyanalytiker Thomas Nielsen i Pareto konstaterer at prisreduksjonen vil medføre enda større inntjeningsfall for Norwegian.

100.000 billetter som er 50 kroner billigere enn ifjor, medfører et inntektstap på fem millioner kroner. Men Norwegian hevder overfor DN at selskapet totalt sett øker inntektene på kampanjen.

Informasjonssjef Knut Morten Johansen i SAS sier det har hatt tre vellykkede kampanjer med flere hundre tusen lavprisbilletter i 2009.

– Vi vil fortsette med kampanjer fremover for å konkurrere med Norwegian om lavpriskundene, sier Johansen til avisen.