- Respektløst av Norwegian

Norske passasjerer må fly med andre selskaper med langt dårligere service til tross for at de har booket tur med Norwegian.

Terje Aspdahl

Publisert 8. april 2012 13:20

EL ALTET

Grethe Nilsen-Farset har bestilt sine flybilletter hos Norwegian tre ganger på kort tid, men ingen av flyvningene ble med Norwegian.

– Jeg har alltid stolt på Norwegian, men nå virker det som Bjørn Kjos har gapt over for mye. Jeg bestiller mine flybilletter hos Norwegian for det er dem jeg vil reise med. Nå har jeg vært med Jet2.com ved to anledninger og nå i dag ble det jammen med Transavia. Det virker respektløst overfor trofaste kunder, sier Nilsen-Farset.

Leiebil i Spania – gratis norsk servicetelefon og prisgaranti

Hun har nettopp landet på El Altet-flyplassen i Alicante etter flyturen med Transavia fra Oslo på 1. påskedag. Innvendingene er flere:

– Ikke får man handlet taxfree om bord og maten vi fikk servert i dag er rett og slett for dårlig. Vi fikk kaffe eller te og en baguette som var datostemplet best før 8. april. En flaske vann fikk vi 45 minutter før landing, sier en skuffet Grete Nilsen-Farset.

Har du innspill til denne saken? Ta kontakt med vår reporter her

Åsa Larsson, informasjonssjef hos Norwergian, beklager at selskapet ser seg nødt til å bruke andre flyselskap ved enkelte avganger. Det skyldes at pilotene i Norwegian nylig sa opp en avtale der de sier seg villig til å jobbe ekstra på fritiden.

– Vi beklager, og forstår ar våre passasjerer blir skuffet over at vi ikke har kapasietet til å kjøre alle våre flyvninger. Vi vil selvfølgelig kjøre alle våre ruter selv, men vi mener dette er mye bedre enn å måtte kansellere avgangene for våre reisende. Jeg garanterer vi jobber på spreng for å løse dette, og vi vil ta med oss kritikken videre angående hvilke selskap vi vil benytte for å avlaste oss over en forhåpentligvis kort periode, sier Åsa Larsson til Spaniaavisen.