Repsol får 30-40 telefoner om falske gassinspektører daglig

Slik unngår du å bli lurt.

Terje Aspdahl

Publisert 5. juni 2013 12:54

TORREVIEJA

Selv om ikke Harald Andersen en gang har gass i boligen sin, prøver falske gassinspektører å få han til å skrive en serviceavtale. Repsol forteller at de har opp mot 40 telefoner fra fortvilte kunder daglig.

Andersen er oppgitt. I tre måneder har noen utgitt seg for å ringe fra Repsol. De hevder kontrakten med selskapet er utgått. De må få komme på besøk for å skrive ny kontrakt, samt foreta en service av gasskoplingene i huset. Problemet er bare det at Andersen aldri har skrevet kontrakt med Repsol. Han har heller ikke gass installert i hjemmet.

Les også: Her ble det bare rør for norske gasskunder

– Jeg har verken skrevet kontrakt eller har gass i boligen. Jeg har forsøkt å forklare dette uttallige ganger de siste månedene, men de fortsetter å ringe. Jeg forstår jo at dette er noen luringer som forsøker seg på en svindel, sier Harald Andersen til Vikingposten.

Han ber folk være våkne på at falske gassinspektører også kan ringe for å få til en avtale som kan koste deg dyrt.

– For min del er det bare slitsomt med telefonene. Jeg har ikke gass, så noen avtale kommer ikke på tale her i gården. Men det sikkert mange som har gass hjemme og de vil kanskje tro det er Repsol som ringer. Min oppfordring er at man tar kontakt med Repsol selv for å sjekke om de faktisk har tatt kontakt, sier Andersen.

Les også: Låste inne falske gassinspektører

Vikingposten har vært i kontakt med Repsol. De opplyser de får cirka 30-40 telefoner daglig angående falske inspektører.

– Vi oppfordrer alle som mistenker de blir forsøkt svindlet om å ta kontakt med oss før de slipper noen inn eller skriver under på noen kontrakt. Har man først skrevet under på en kontrakt er det vanskelig å få den annullert. Det kan koste mye for ingenting, opplyser Vicente Martinez hos Repsol.
Telefonnummeret du kan ringe er 965 710 937.