Norwegian vil rydde opp

Flyselskapet tar turen til El Altet allerede mandag for å sjekke forholdene for barn som reiser alene til Alicante-flyplassen.

Terje Aspdahl

Publisert 12. juli 2012 16:17

EL ALTET

Informasjonssjef i Norwegian, Åsa Larsson, er enig i at det tok for langt tid før Martine Halvorsen Larsen ble gjenforent med besteforeldrene, Anne Karin og Erik Larsen, da hun kom på sommerferie til Spania.

Nå har Norwegian både refundert billetten som Martine ikke benyttet lørdag, og de har ordnet hjemturen i august for både Martine og hennes far. Han kommer til Spania senere i sommer.

Vikingposten fortalte i går om 12-åringen som nektet å fly hjem igjen etter en marerittur med Norwegian.

Les også: Nå blir det over 40 grader

– Nå er vi kjempeglade. Jeg er redd klagene vi sendte Norwegian hadde gått i søpplebøtta om ikke Vikingposten hadde tatt kontakt med flyselskapet om Martines opplevelse ved å reise alene med dem. En av Norwegians kundebehandlere ringte allerede torsdag formiddag med det glade budskapet, forteller en fornøyd farmor Anne Karin Larsen.

Åsa Larsson sier til Vikingposten at både foreldre og besteforeldre skal være trygge når barn reiser med flyselskapet.

– Man skal huske at vi har tusenvis av barn som reiser med oss hvert år. Det skal ikke være noe problem. Men i Martines tilfelle tok det for lang tid. Det forstår vi. Derfor sender vi en kollega ned til Alicante allerede mandag for å se på rutinene ved flyplassen. Vi har tatt kontakt med familien Larsen og ordnet opp med billetter, sier Åsa Larsson til Vikingposten.