Norsk-spansk invasjon på Reiselivsmessen

Er blitt en viktig møteplass.

Spaniaavisen

Publisert 12. desember 2013 07:18

ALFAZ DEL PI

Reiselivsmessen i Oslo er en viktig møteplass for å knytte nye kontakter og utvikle samarbeidsprosjekter for Alfaz del Pi kommune og bedrifter i området.

Reiselivsmessen 2014 arrangeres på Telenor Arena på Fornebu 10.-12. januar. Alfaz del Pi blir godt representert også på den kommende messen. Flere enn ti selskaper og representanter fra kommunen har bekreftet sin tilstedeværelse.

Turistsjefen i Alfaz del Pi kommune, Paola Segura, mener at deltagelse på reiselivsmessen er veldig viktig for å styrke og utvide markedet. 
Messen samler fagfolk og representanter fra samme bransje som gir muligheter til å knytte nye kontakter og utvikle samarbeidsprosjekter. Det samme gjelder også for bedriftene som deltar fra kommunen. 

Er du interessert i det som skjer i Alfaz del Pi? Her finner du alle våre artikler

Reisebyrå og turoperatør Marianne Tours er en av ti bedrifter som skal nordover. De har kontor i Alfaz del Pi og i Albir. Nylig åpnet de også kontor i Åfjord kommune i Trøndelag. De har sammen med Alfaz del Pi kommune deltatt på messen hvert år de siste fem årene siden de startet opp. 

– Vi har felles stand med kommunen. På standen er det også representanter fra spanske hoteller, norske institusjoner og bedrifter fra området. Reiselivsmessen er både for bransjen og for publikum. Den profesjonelle delen gir oss en unik mulighet til å knytte nye kontakter og utvikle samarbeidsprosjekter. Basiskontakten knyttes på messen, sier daglig leder Harry Martinsen.
Etter messedeltagelsen gjenstår det viktige arbeidet med å følge opp kontaktene som det kan være interessant for Marianne Tours å samarbeide med.

Butikker, håndverkere, skoler, tannleger, taxi – du finner all informasjon du trenger i vår bransjeguide

– Publikum møter vi også på standen og vi har da en ypperlig mulighet til å presentere vårt reise- og turtilbud. I år skal vi være to representanter på messen og for første gang skal Marianne Tours også ha egen stand, sier Martinsen til Vikingposten.

Han sier de har merket tydelig effekt av deltagelsen på messen. Spesielt med tanke på å knytte kontakter med større selskaper i Norge som det er lettere å treffe på messen. 

– Vi får stadig nye kontakter i bransjen som er nyttige for oss og som vi utveksler erfaringer eller utvikler et konkret samarbeid med. Vi har fokus på kvalitet og fornøyde kunder. Gjør vi en god jobb så kommer kundene tilbake. En av våre styrker er at vi har eget busselskap. Nylig ble det investert i tre nye busser, en er allerede i drift og de to andre vil være i drift på nyåret. Alle som reiser med oss er forsikret og vi er veldig opptatt av kjøre- og hviletid for sjåførene, sier Martinsen.