Mercadona satser på ferske brødvarer

Gjør store investeringer i supermarkedene.

Spaniaavisen

Publisert 24. juni 2014 20:08

ALICANTE

Mercadona har fra 24. juni nye bakerovner på plass i kjedenes supermarkeder. I april 2013 begynte arbeidet med å gjennomføre installasjon av de nye ovnene for å sikre høyest kvalitet til best pris.

Dette førte til ansettelse av 4550 arbeidere, 303 av dem i provinsen Alicante. Mercadona har investert cirka 1 million euro i opplæring av de ansatte for optimal tilberedning av produktene. 

Satsningen er en del av selskapets strategi for å fremme sin nye profil som selger av ferske råvarer. Kjeden har utvidet med nytt fisketorg, frukt og grønnsaker fra nærområdet og forbedret service og utvalg i kjøttdisken. 

Den nye bakeseksjonen omfatter et bredt utvalg av brød, salte og søte bakverk og kaker. Utvalget har blitt ytterligere tilpasset til smak og preferanser fra hvert geografiske område samt bruk av lokale råvarer. Investeringene er på mer enn 25 millioner euro.