Måtte vente 3,5 time på leiebilen

Flere klager på Firefly på flyplassen.

Terje Aspdahl

Publisert 25. oktober 2013 05:13

Etter at Mona Heie hadde ventet på leiebilen i 3,5 timer på flyplassen, spurte hun om ikke bilen heller kunne leies i tre dager og ikke tre og en halv dag. Da sparte hun drivstofftillegg. Svaret fra Firefly var at hun trengte ikke leie bilen i det hele tatt.

 – Jeg kommer jo aldri til å bruke dette firmaet igjen. Flere tillegg jeg ikke var gjort oppmerksom på ble lagt til leien. Og et drivstofftillegg på nesten 70 euro for en bil i den aller minste klassen, det er uhørt, sier Mona Heie til Vikingposten.

Les også: Styr unna dette leiebilselskapet

Etter hun kom hjem til Norge og Gjøvik har hun forsøkt å klage på tilleggene som ikke er gjort rede for i fakturaen. Foreløpig uten svar.

– Jeg sendte en henvendelse til CarTrawler som har formidlet bilen og fikk autosvar om at adressen ikke virket. Jeg sendte så en direkte henvendelse via Firefly’s portal samme dag. Denne har jeg ikke mottatt noen bekreftelse på at de har mottatt, ei heller noe svar i sakens anledning. Nå har jeg sendt henvendelse til Car Trawler via deres portal.

Heie understreker at tilleggsbeløpene ikke er store, men hun vil ha svar på hva tilleggene i fakturaen er.

– Jeg måtte betale 103,45 euro i stedet for 89, kun 14 euro mer enn forespeilet. Ikke at dette er mye, men for meg blir dette en prinsippsak hvor firmaet ikke holder det de lover, sier Mona Heie.

Vikingposten har testet Firefly. Selskapet fikk terningkast én i testen med beskjeden: Du leier ikke en bil av Firefly på Alicante-flyplassen med mindre du har god tid. Svært god tid. Servicen var elendig.

PS! Vikingposten har flere ganger forsøkt å få en kommentar fra Firefly, men dette har foreløpig ikke lyktes.