Spaniaavisen
Publisert 29. mai 2017 06:04
Hotelleierne i Benidorm er lei av å få falske turistklager fra britiske turister, og har bestemt seg for å være føre var før turistsesongen virkelig begynner. Det sier generalsekretæren for hotellkjedene i Hosbec til Europa Press.
– Den spanske hotellnæringen kommer ikke til å gi etter for klager fra britiske turistoperatører dersom de ikke tar flere grep eller legger press på de som har makt til å endre situasjonen, sier Nuria Montes.
Les også: Turister leverer falske krav om matforgitning
Avisen skriver at den spanske hotellnæringen mottar krav på 60 millioner euro i året, og ifølge Hoscbec er 90 prosent av disse "falske krav". I tillegg til å kreve mer handling fra britene, tar også hotellnæringen saken i egne hender.
Las Provincias skriver nemlig at næringen kommer til å gjennomføre en rekke tiltak for å få bukt med problemet, blant annet å straffefølge enhver som beviselig har fremlagt et såkalt falsk krav.