Helsereise ble mareritt for 90-åring

Edith Singdahlsen (90) fra Oslo opplevde sitt livs Syden-mareritt med Solgruppen i Albir denne høsten.

Spaniaavisen

Publisert 9. januar 2009 17:10

ALBIR

– Jeg ringte på forhånd til Solgruppen AS og fortalte om min helsesituasjon. Jeg kan jo bare gå noen få meter, derfor måtte matbutikkene være veldig nærme. Og ja da, hun damen i Solgruppen anbefalte meg et konkret hotell, for der var alle butikkene rett på andre siden av gaten. Hun hadde selv bodd der, sa hun til meg, forteller Edith Singdahlsen til iOslo.no.

Men alt gikk galt for Edith. Butikkene lå over 300 meter fra hotellet. Hun ble dagen etter flyttet til Hotel Kaktus, der hun fikk halvpensjon og mulighet for samvær med andre norske helsereisende.

Les også: En neve nøtter forebygger hjertesykdommer

– Der ble jeg sittende alene en hel uke. Hvor var de andre norske helsereisende som liksom skulle være der? I resepsjonen visste de ingen verdens ting om aktiviteten jeg ville være med på heller. Helsereisen skulle inneholde trim med «Sykepleier Ingrid». Gleden var stor inntil jeg fant ut hva dette var for noe. Dette var at man skulle bevege seg på taket til hotellet – men det var jo ingen heis opp dit! Med mine dårlige bein hadde jeg ingen mulighet til å ta turen opp på taket, sier Edith til iOslo.no.

90-åringen forteller hun har aldri følt seg så syk og utslitt om i dagene etter hjemkomsten fra Albir. Nå har hun fått nok av både Syden og ikke minst Solgruppen AS

Bjørn Bekken, daglig leder i Solgruppen AS, har følgende å si om kritikken fra Edith:
– Butikkene ligger vel 200-300 meter unna der hun først bodde. Det er synd hvis noen har lovet henne at de lå rett ved siden av. Det er jo et stykke for henne, hvis hun ikke klarer å gå, sier Bjørn Bekken til nettstedet.

Les også: Setter tapas på menyen i Rojales

Videre sier Solgruppen at de er lei seg for at kunden hadde det dårlig, men:
– Vi har en god del reisende, og det er stor forskjell på hva hver enkelt forventer seg. Vi er ikke så vant til at man skal være så negativ som hun har vært. Ganske mange har gjort det de kunne for henne, så vi er egentlig ganske forundret over at dette kommer, sier markedssjef i Solgruppen, Anita Bekken.