Forsikringsselskap dekker ekstrautgifter

Europeiske Reiseforsikring lover at kundene ikke skal bli skadelidende.

Spaniaavisen

Publisert 15. april 2010 13:35

ALICANTE

Selskapet varsler at det vil dekke de ekstrautgifter kundene vil få til opphold, og som ikke allerede er dekket av flyselskapene.

– Vi ser at det er noen situasjoner hvor kunden kan få ekstrautgifter til opphold som ikke dekkes av andre aktører. Da går vi inn og dekker dette, slik at kunden ikke skal bli skadelidende, sier direktør Harald S. Hollerud i Europeiske Reiseforskring.

– I henhold til EU-reglene for situasjoner som denne er det flyselskapene som er ansvarlige. Men de merutgiftene til opphold våre kunder vil få relatert til reisen sin, og som flyselskapene ikke dekker, vil vi som hovedregel dekke, sier han.

Han presiserer at de berørte kundene først må ta kontakt med sitt flyselskap eller sin reisearrangør, som i henhold til EU-reglene har ansvar for ombooking av passasjerene. Dette gjelder også avbestillinger av flyreiser.

Typiske utgifter utover dette, og som Europeiske som hovedregel vil dekke, er nødvendige og dokumenterte merutgifter til overnatting og mat.