Fikk kontantkortet tappet

Etter én telefonsamtale der abonnenten ikke svarte, sank kontoen fra ti til seks euro.

Spaniaavisen

Publisert 26. mars 2009 18:57

TORREVIEJA

Unni Kvam er både frustrert og oppgitt over telefonselskapet Orange. I vinter har de oppført seg som grådige gorillaer i forhold til kontantkortet hennes.

– Jeg kjøpte tellerskritt for 145 euro i september. Det holdt så vidt til jul. Etter nyttår har jeg fylt på bare småbeløp, fordi jeg nesten ikke bruker spansk mobiltelefon. Forrige helg ble jeg helt satt ut. Kontoen sank fra ti til seks euro etter jeg forsøkte å ringe et nummer. Etter ytterligere tre dager, sto kontoen på tre euro. Da hadde jeg overhodet ikke benyttet den, forteller Unni Kvam til Vikingposten.

Les også: Dansk enke til kamp mot Telefonica

Tidligere hadde hun telefonkort fra Vodafone. Det fungerte bedre, men dekningen på Los Balcones, der hun bor, var elendig. Derfor byttet hun til Orange i september i fjor.

– Når jeg snakker med barn og barnebarn i Norge, benytter jeg meg av chatteprogram på internett. Derfor er det bare til småsamtaler her i Spania, og enkelte sms jeg bruker den spanske mobiltelefonen. Jeg synes utgiftene til telefon har steget foruroligende siden jeg byttet leverandør, og nå gikk det helt av skaftet, sukker Kvam.
Hun har nå bestilt kort fra MasMovil og håper det skal bli en bedre løsning.

Les også: Telefonica kutter prisene

Det har ikke lykkes Vikingposten å få en forklaring fra Orange om hvordan kortet til denne kunden kan ha blitt tappet så raskt.