Fikk hjelp etter oppslag i Vikingposten

Lillian og Arnt Lian sto frem med sine lite hyggelige erfaringer med firmaet Aqua Living i Vikingposten tidligere i høst. Ikke lenge etter tok Trygve-Rikkart Nilsen kontakt for å hjelpe ekteparet Lian i Rojales.

Terje Aspdahl

Publisert 11. november 2015 23:46

ROJALES

Etter måneder med venting på å få sluttført installasjon og opplæring av det elektriske anlegget av sitt nye saltvannsbasseng og dekket til bassenget fikk endelig Lillan og Arnt hjelp.
– Nå er vi kjempeglade for at vi fikk hjelp, og at Nilsen tok kontakt etter at Vikingposten skrev om våre erfaringer med Aqua Living. Det var det vi også håpet på ved å fortelle om vår frustrasjon rundt manglene ved installasjonen, sier Arnt Lian til Vikingposten.

Les også: Bassengmareritt for Lillian og Arnt

Trygve-Rikkart Nilsen har eget firma, Nilsen Multiservice S.L. på Costa Blanca, med tilhold i Benidorm.
– Jeg leste om dette i Vikingposten og når det er noe som ikke virker som det skal tar jeg det som en utfordring. Samtidig er jo problemene familien Lian sto oppi noe jeg jobber med til daglig, sier Trygve-Rikkart Nilsen.

Jobben Aqua Living hadde gjort hjemme hos Lillian og Arnt Lian er ikke Nilsen spesielt imponert over.
– Det var noen feilkoblinger som ga alt for mye salt i bassenget. Da kopler automatikken seg ut. Kabelmessig var det en urskog. Jeg vet ikke hvor mange meter overflødige ledninger jeg kappet bort. Det virker faktisk ikke som ansatte har visst hva de hadde begitt seg ut på med disse koblingene, sier Nilsen.

Hos familien Lian er det nå igjen optimisme rundt saltvannsbassenget.
– Endelig er alt på plass, både vannfilter og sirkulasjonspumpe virker som det skal og det er nå enkelt for oss å betjene knapper og innstillinger. Dette er ikke gjort skikkelig i utgangspunktet og vi mangler fortsatt dekket til bassenget. Derfor vil vi kreve penger tilbake fra Aqua Living. Firmaet og vår kontaktperson nekter fortsatt å svare oss både på epost og telefon, sier Arnt Lian.