Ble nektet mobilabonnement på grunn av navnet sitt

Bente Lizzi Damgaard Jensen (75) ville benytte seg av Vodafone sitt tilbud om gratis mobiltelefon ved tegning av nytt abonnement. Det viste seg umulig.

Terje Aspdahl

Publisert 12. februar 2014 22:35

TORREVIEJA

Navnet hennes ble avvist hos Vodafone da abonnementet skulle godkjennes ved sentralen.

Vodafone har i disse dager en stand inne på Mediamarkt sin butikk på kjøpesenteret Zenia Boulevard. Her tilbyr de gratis mobiltelefon til nye kunder ved tegning av abonnement.
– Jeg er både sint og skuffet. Jeg har aldri hatt noen betalingsanmerkninger, så at jeg ikke fikk abonnement på grunn av navnet mitt finner jeg både fornærmende og sårende. Jeg hadde forstått det om jeg hadde ubetalte regninger slepende etter meg, men det har jeg absolutt ikke. Og navnet skjemmer vel ingen, sier Bente Lizzi Damgaard Jensen oppgitt til Vikingposten.

Les også: Festival koster Torrevieja skjorta

Hos Vodafone sin kundeservice stiller de seg uforstående til hele saken. Vikingposten ble satt over til fire forskjellige personer uten å komme noen vei. Alle mente de det var hos standen på Mediamarkt vi måtte få svar. Men personen ved standen, skylder på sentralen til Vodafone.

– Det hender fra tid til annen av navnet til personer ikke blir akseptert. Forrige måned hadde vi tre-fire personer hvor det samme skjedde. Det kan skje både spanjoler og utlendinger. Hvorfor må dere spørre Vodafone om, sier Vodafone sin kundebehandler på Mediamarkt til Vikingposten. Hun vil ikke ha navnet sitt i avisen.

Bente Lizzi Damgaard Jensen har nå ordnet seg abonnement hos Vodafone via en venn.
– En venn av meg brukte navnet sitt og jeg har fått abonnement via han. Men jeg synes dette var en forferdelig opplevelse og har jeg aldri opplevd maken til kundebehandling, sier den danske kvinnen.