Altea har over 3000 boliger til salgs

Håper å lokke kjøpere på den internasjonale reiselivsmessen - selger seg inn som "slow city".

Spaniaavisen

Publisert 22. januar 2014 15:43

ALTEA/MADRID

Altea kommune vil under den internasjonale reiselivsmessen FITUR i Madrid frem til søndag profilere byen som kulturby.

Kommunen vil spesielt trekke frem byens fortreffelige beliggenhet ved sjøen, kulturaktiviteter og den pittoreske og sjarmerende gamlebyen, samt å markedsføre begrepet «Slow City».

– Turister fra Madrid er økende og vi ønsker nå å inngå avtaler med eiendomsmeglere i hovedstaden som kan hjelpe oss å selge de over 3000 boligene vi har for salg, sier Vigela Lloret i Altea kommune.

Samtidig jobbes det med å styrke Alteas status som kulturby.

– Byen har mye å vise til blant annet Palau Altea som tilbyr et mangfoldig kulturprogram med høy kvalitet og gamlebyens utmerkelser Bien de Interés Cultural (BIC) del Baluarte og Recinto Renacentista de la Villa de Altea som har stor betydning for byen spesielt som turistattraksjon, sier Vigela Lloret.

Kommunen skal også presentere prosjektet «Slow City» på den internasjonale reiselivsmessen. Prosjektet går ut på å markedsføre Altea som byen med høy livskvalitet på grunn av sitt rolig tempo og nostalgiske omgivelser.